Anton Corbijn - Nincs lehetetlen
Előbb is megírtam volna eme dictumot, csak megvolt az okom arra, hogy későbbre halasszam.
Hogy mi is ez a cikk? Élménybeszámoló a retrospektív kiállításról.
Nos, Corbijn régi művész-bálványaim közé tartozik, és amikor értesültem róla, hogy a munkái megtekinthetőek lesznek, nem volt kérdéses - ott a helyem.
A sokszínű kiállítás meghökkentő, néhol megmosolyogtató, de leginkább komoly üzenettel bíró jelleggel volt felruházva. Mindegyik modelalany tökéletes együttműködése teszi tökéletes életművé: Anton nagyon emberközelbe hozza az igen elszigetelt körű hírességek világát - nem a csillogást, a szándékos pózt (pedig az is van benne), de leginkább a fotósba vetett (ál)bizalom tükröződik vissza. Megörökített pillanataiban inkább a beállított alany spontán kiragyogása - és a fények kiemelkedő szerepe kap kulcsfontosságot. Pont attól lesz olyan, amilyen.
A kiállításon látott - a legelhíresülteket leszámítva - képek, amelyeket érdemes kiragadni
Ilyen volt Courtney Love-ról 1995-ben készült portéja. Az énekesnő a habok közt, háta mögött egy fénylő égitest, egy évvel férje, Kurt Cobain halála után készült. És így kap nagyobb figyelmet (és értelmet) a vizsgálódó: az érzelmek viharában álló fiatal özvegyet ábrázolja. De ha már Kurt Cobain szóba jött, a magazinban megtalálható Anton Corbijn kép is a kiállítás egy darabja volt: extravagáns különcsége a kép minden részletében tükröződik.
A kiállítás összessége különös hangulatú, az egszerű dolgokat más, érdekes megvilágításba helyezi - hogy egy kicsit másként is lássuk a világot.
Saját szerzemény! Felhasználás csak írásos engedély után!
|